חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש – מענק חד-פעמי) (הוראת שעה ותיקוני חקיקה), התש"ף-2020
✓ הוגשה
✓ קריאה ראשונה
✓ קריאה שנייה ושלישית
פורסם ברשומות ב־29 ביולי 2020.
ההצעה יצרה את החוקחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש – מענק חד-פעמי) (הוראת שעה ותיקוני חקיקה), התש"ף-2020.כל 5 החוקים שהיא שינתה
ואתם? איך הייתם מצביעים?
ההצבעה שלכם נספרת על ההצבעה בהקריאה הראשונה, ב־27 ביולי 2020.
נשמר רק בדפדפן שלכם. לחיצה נוספת על אותה בחירה מבטלת אותה. כל ההצבעות שלכם
על מה ההצעה
תקציר דברי ההסבר, כפי שפורסם במאגר הכנסת
החוק קובע כי ישולמו מענקים חד פעמיים שלא ייחשבו כהכנסה לפי כל דין, ותשלומם ייעשה ללא צורך בהגשת בקשה לפי המידע שברשות המוסד או שהוא יוכל לקבל מרשויות בהתאם לפירוט בחוק, ובהעדר מידע - לפי בקשה שתכלול פרטים נדרשים ותוגש בתוך 24 חודשים מתחילת החוק:
א. מענק בעד כל ילד שמשתלמת עבורו בחודש יולי 2020 קצבת ילדים או שנולד באותו חודש ולכן טרם זכאי לה. סכום המענק 500 ₪, אך החל מהילד החמישי סכום המענק הוא 300 ₪. המענק יחשב כקצבת ילדים וישולם באופן אוטומטי לחשבון הבנק שאליו היא משולמת, בלי לגרוע מזכות של הורה פרוד או גרוש לחלקו במענק לפי פסק דין או הסכם לעניין החזקה כלכלית של הילד.
ב. מענק לתושב ישראל שמלאו לו 18 שנים, או שהוא נשוי גם אם טרם הגיע לגיל 18- בסכום 750 ₪.
תוספת למענק בסך 750 ₪ נוספים תשולם לתושב ישראל שזכאי לגמלת סיעוד, גמלת נכה לפי הכנסה, גמלת הבטחת הכנסה, תשלום לתושב חוזר נזקק או תשלום לעולה נזקק. לא תשולם יותר מתוספת אחת לאדם, ואם שני בני זוג זכאים לה – תשולם רק תוספת אחת.
הזכאות לתושב ישראל לא תחול על מי שמשלם מס יסף בשל הכנסתו הגבוהה ב-2018 (אלא אם כן הוכיח שלא היה חייב בו ב-2019), ועל מי שהיה חייב להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה ל-2018 ולא עשה כן, אלא אם כן היה זכאי לגמלאות המזכות בתוספת למענק בעד חודש יולי 2020.
החוק קובע בנוסף לאלה גם זכאות למענק חד- פעמי בסכום של 500 ₪ לחיילים משוחררים שסיימו את שירותם הסדיר בשנת 2020, כולל מי שסיימו שירות לאומי, התנדבות קהילתית או שירות לאומי-אזרחי בשנה זו.
עוד קובע החוק, כי לשם מימון ההוצאות הנדרשות להתמודדות עם משבר הקורונה רשאית הממשלה להגדיל בשיעור נוסף את סכום ההוצאה הממשלתית ובלבד שלא תעלה ביותר מ1.69% לעומת ההוצאה הממשלתית לשנת 2019.
בחוק נכלל גם תיקון לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ״ג-1963, שעניינו ביטול הוראת שעה שאמורה היתה לפקוע רק בסוף שנת 2020, ובכך מפחית את מדרגות מס הרכישה למשקיעים שרוכשים דירה שניה או יותר החל מיום פרסום החוק ואילך.
ההצבעות במליאה
דיונים בוועדות
ישיבות הוועדות שבהן ההצעה הייתה על סדר היום (3). בוועדה ההצעה נידונה ומנוסחת בין הקריאות; הפרוטוקול מתעד את הדיון.
- 28 ביולי 2020ועדת הכספיםפרוטוקול
- 28 ביולי 2020ועדת הכספיםפרוטוקול
- 29 ביולי 2020ועדת הכספיםפרוטוקול